A „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek EFOP-3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001” projekt keretén belül a Zempléni Múzeum kirándulásra vitte a Miskolci Egyetem hallgatóit és a projektben résztvevő általános iskola diákjait. A kirándulás célja, hogy a korai iskolaelhagyást megelőzendő - mind a diákok, mind pedig a leendő pedagógus hallgatók - olyan szakmákat ismerjenek meg, amely megkönnyíti a diákok számára diákokat szakmaválasztást, a hallgatókat pedig segíti, hogy a tanulók figyelmét ráirányítsák a továbbtanulás lehetőségeire.
A Zempléni Múzeum a „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek EFOP-3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001”projekt során a Sárospataki Képtárral , mint mentorált intézménnyel szorosabb együttműködést létesített. Ennek során a Zempléni Múzeum és a Képtár dolgozói jobban megismerték egymás múzeumpedagógia programját, valamint a Zempléni Múzeum szakmai segítséget nyújt a Képtár részére. Ezért a Zempléni Múzeum dolgozói ellátogattak a Képtárba, megismerték a múzeumpedagógiai programját, szakmai tanácsokkal látták el, valamint egy másik intézménybe közös kirándulást tettek tapasztalatszerzés és csere céljából.
A Zempléni Múzeum a „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek EFOP-3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001” elnevezésű projekt keretén belül előadást szervezett a Rákóczi-vár színháztermébe 2018.01.12-én 18.00 órakor. Az est előadója Dr. Tari Annamária pszichológus, pszichoanalitikus volt. Az előadás témája a digitális világ hatása a gyermekek viselkedésére és fejlődésére.
A Zempléni Múzeum 2018. január 5-én szakmai napot szervezett a „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek EFOP-3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001” projekt keretén belül , azzal a céllal, hogy a környékbeli pedagógusok jobban megismerjék a múzeumpedagógiai kínálatunkat. A szakmai napon a pedagógusok tárlatvezetésen és múzeumpedagógiai foglalkozáson vettek részt, majd végül egy kerekasztal beszélgetéssel zártuk a délutánt. A beszélgetésen a pedagógusok is elmondhatták véleményüket, azzal kapcsolatban, hogy hogyan is tudnának a múzeumok jobban bekapcsolódni az iskolai oktatásba.
Intézményünk múzeumpedagógiai foglalkozásain a bolyais diákok hétről hétre egyre nagyobb szeretettel és kedvvel érkeztek a múzeumba, várva az újabb ismereteket és feladatokat. Mindig nagy érdeklődéssel fogadták a ppt-s előadásokat, de a legnagyobb élményt természetesen a gyakorlati feladatok jelentették.